Графік роботи

Пн–Сб 09:00–19:00
Неділя вихідний
050 021 32 27

Максим


098 733 93 33

Олександр

Ваш список
“Список порівняння пустий
Ваш список
“Список бажань пустий

Велосипедні вилки

велосипедны вилки Ж А

Вилка - одна із складових частин велосипеда, яка є пристроєм кріплення колеса до рами і дає можливість йому повертатися.

Всі вилки діляться на два типи:

1. Амортизаційні (або амортизовані) - м'які вилки з амортизатором.

2. Жорсткі вилки - звичайна вилка.

Перший тип вилок останнім часом все більше і більше завойовує ринок. М'які вилки стали ставити на всіх класах байків, виключаючи, звичайно ж, шосейники. Навіть на гібридах (суміш шосейника з гірським) вже використовують амортизаційні вилки з малим ходом. Вилок з амортизатором є величезна кількість і ціни на них сильно різняться.

Природно, ціна безпосередньо пов'язана з якістю і довговічністю пристрою. Найдешевші вилки оснащуються простими пружинними амортизаторами, не мають ніяких регулювань і досить швидко виходять за ладу.


Для чого потрібна амортизаційна вилка?

- амортизаційна вилка підвищує рівень комфорту велосипедиста, тому що знижує ударно-вібраційне навантаження на передню частину велосипеда (в тому числі, на рульову колонку, раму, кермо і безпосередньо руки).

- завдяки амортизації вилка знімає "гальмуючий ефект" дорожніх купин, вилка як би «відстежує» дорогу. При цьому досягається краща керованість - амортизаційна вилка збільшує термін служби ряду вузлів завдяки амортизації і компенсації ударів.

Таким чином, амортизаційна вилка дозволяє велосипедисту проходити нерівності на більш високій швидкості і, найголовніше, витрачати при цьому менше своєї енергії - це зменшує втому людини і знос компонентів велосипеда.

Недоліки амортизаційних вилок.

До негативних сторін велосипедних амортизаційних вилок варто віднести більш високу, ніж у жорстких вилок вагу (в 2-3 рази - діапазон порядку від 1.3 до 3 кг в залежності від ціни, типу та призначення і т.д.) - ну і, звичайно ж , втрата частини енергії при розгойдуванні (коли ви крутите педалі частина переданого зусилля "з'їдається" амортизацією) особливо, при силовому надавлені на педалі і їзді в гору. Однак, вилки стають все більш і більш легкими, до того ж на багатьох є налаштування, що дозволяють зробити вилку більш жорсткою (або навпаки) або ж взагалі заблокувати її хід.

Що є в амортизаційній вилці (основні поняття)

- Пружина - елемент, що працює безпосередньо на стисненні вилки, гасить ударні навантаження, може бути сталевий або пневматичний.

- Демпфер - елемент, для зменшення розмаху коливання, гасить коливання (повинен швидко стиснутися і поволі повертатися в початковий стан), може бути повітряний, масляний або еластомірний)

- Регулювання демпфера

Які амортизаційні вилки знаєте ви?

1. Пружинні вилки - найдешевші (від 20 у.о) і самі «неамортизуючі» амортизаційні вилки. Один з перших варіантів вилок з амортизатором. Функцію амортизатора виконує пружина. Гасить не всі удари, але тим не менш, досить довговічна і підходить для нормального катання. Для професійних байкерів така вилка не підійде.

Пружинні вилки поділяються на два типи:

1. погані

2. нормальні .

Перші коштують в ціновому діапазоні - 90 - 120 гривень. Як правило, виробник не користується світовою популярністю. За документами вони обіцяють амортизаційний хід 65 мм і більше, а насправді – максимальний стиск - 30 мм. Ще одна негативна якість - швидкий знос, завдяки якому вилка стає абсолютно жорсткою або занадто м'якою.  

До «нормальних» пружинних вилок відносяться пружинні вилки типу RST, Suntour і подібні. Їх ціна коливається від 400 грн (ціни коливаються). Їх хід відповідає обіцянкам виробника. Тільки якість стиснення залишає бажати кращого, адже пружини в цих моделях працюють абсолютно без демпфера. Ці ПВ прослужать досить довго, але можуть мати «люфт» в ногах.

2. Пружинно-еластомірні вилки. Ціновий рівень теж невеликий (близько 40-70 у.о). По суті справи, це пружинна вилка з вбудованими в неї еластомірами-об'єктами, які приглушують удар. Еластомір - стрижень з полімерного матеріалу, який і виконує роль демпфера. Пружинно-еластомірні вилки Rock Shox (рекомендуємо) коштують від 85-150 $. Ці вилки є кращими у своєму класі. Мінусом ПЕВ є те, що при низьких температурах еластоміри мерзнуть і втрачають свої властивості. Система роботи цих вилок дуже проста: в пружині знаходиться невелика гумова трубочка (еластомір), яка внаслідок сильного притискання до внутрішньої сторони пружини не дає їй занадто швидко розтискати на зворотному ходу. Тобто все працює на терті, що дуже ненадійно і довговічно. ПЕВ не регулюються або ж регулюється тільки Preload, може бути LockOut. 3)

3. Повітряні вилки. Ціновий рівень від 150 у.о. Роль пружини виконує повітря, що накачується насосом і повітря ж виконує роль гасіння елемента. Перший крок до професійних пристроїв. Легкі хороші вилки, правда, при екстремальному використанні через зниження щільності манжети можуть пропускати повітря. Практично всі фірми у своїй модельній лінійці мають даний тип вилок. Ці вилки широко використовуються любителями крос-кантрі внаслідок їх низької ваги. Однак існує думка, що ці вилки не є чутливі до слабких ударів і на невеликих нерівностях поводяться туго.

4. Масляно-повітряні вилки.  Ціна від 200 у.о. Пружиною служить повітря, а гасить удари масляний картридж. МВВ вважаються довговічними. Представники - Marzocchi, Rock Shox та ін Вимагає постійного контролю тиску в картриджі. А плюсом є менша чутливість до перепадів температур. .

5. Масляно-пружинні вилки. Ціновий рівень 150-270 у.о. Демпфером служить картридж, заповнений маслом. Пружина зі сталі залишається як і в попередніх варіантах. Відрізняються вони від своїх побратимів якістю, що помітно краща і ціною, яка помітно вища. За всіма властивостями така вилка гірше гасить удар, ніж дві попередні, але набагато якісніша. Для серйозних навантажень така вилка підходить краще. Найбільш надійні, зручно настроюються і дорогі амортизаційні вилки для велосипеда. Представлені фірмами Marzocchi сімейства Bomber, Manitou сімейства Black, Rock Shox сімейства Psylo. Ціна вилок від 200 $. Стелі цін даних вилок визначити просто не можна. Хід вилок доходить до 200 мм, а Marzocchi Bomber Super Monster ходить 300 мм. Ці вилки є найбільш популярними серед агресивних райдерів і використовуються при нереальних навантаженнях.

Стандарти вилок

Діаметр труби вилки вимірюється в дюймах.1 дюйм дорівнює 2.54 см. Вилки, як амортизаційні, так і жорсткі, мають чотири основні стандарти:

1) 1" дюйм-старий стандарт, який був раніше на радянських велосипедах.

2) 1" і 18" дюйма - (дюйм і одна восьма) - найпоширеніший.

3) 1" і 1" (Дюйм і одна четверта)

4) 1" і 1" (Дюйм і одна друга).

Більшість сучасних амортизаційних вилок мають рульову трубу діаметром дюйм і одна восьма (1 і 1/8). Цей загальноприйнятий стандарт підтримують виробники велосипедів, велосипедних рам і рульових колонок.

Важливим параметром є сама довжина труби, що кріпиться - зазвичай близько 10 дюймів, а зайве потім відрізається ножівкою. Також вилки розрізняються за розміром колеса, як ви напевно вже зрозуміли.

Відповідно бувають вилки для дитячих велосипедів для коліс 10 ", 12", 16 ", 18", 20 ", підліткові або екстремальні 24" і дорослі 26" і 28".

Вилки розрізняють: 1) різьбові (headset) 2) безрізьбові (aheadset) (як амортизовані, так і жорсткі).

Більшість нових вилок - безрізьбові. У різьбових колонках підшипник притискається гайками. Одна гайка з конусом, потім шайбочка з вусом і контргайка. Така система перевірена століттями, але нестійка. Має здатність розбовтуватися, люфтіть. В безрізьбовій колонці, підшипник тримає винос керма. На трубі вилки немає ніякої різьби, а фіксується винос керма так званим якорем (стрижень, який розширюється і тримає винос, вставляється якір в трубу вилки). Якір міцно притискає винос і не дає системі розбовтатися, при цьому винос сам затягується на трубі двома величезними гвинтами. Ця модель зарекомендувала себе краще і набагато надійніша, ніж різьбова. У різьбових вилках винос керма кріпиться, як вам відомо, в трубі, з допомогою розширюваного кріплення.

Складові частини вилки

Більшість амортизаційних вилок побудовано за принципом телескопа (труба меншого діаметру в трубі більшого) і складаються з штанів - труб більшого діаметру, в яких власне і розташований амортизатор, по яких ходять внутрішні труби (ноги вилки). На їх стику встановлені манжети - для запобігання потрапляння пилу і бруду всередину вилки. На ногах вилки так само зазвичай є кріплення під дискові і звичайні (V-brake) гальма, роз'єми для кріплення осі - дропаути. Корона вилки з'єднує дві ноги-вилки і рульову трубу велосипеда. Налаштування вилки зазвичай розташовані на короні або буває в нижній частині ніг вилки.

Види регулювань

Preload (Попереднє навантаження) - Налагодження жорсткості пружини в амортизаційній вилці. У дешевих вилках Preload слабо впливає на реальну жорсткість пружини. Регулюється зовнішнім регулятором, або заміною пружин.

Rebound (Відбій, відскік) - Регулювання швидкості відскоку вилки (швидкості повернення у вихідне положення).

Compression (Швидкість стиснення) - Регулювання швидкості стиснення амортизаційної вилки (величина зворотна Rebound).

LockOut (Блокіратор) - Блокування ходу амортизаційної вилки (вилка стає "жорсткої").

Extension Control (Регулювання довжини ходу вилки) - Блокування або регулювання довжини ходу вилки. Іноді дані настройки виносять навіть на кермо.

Хто виробляє?

З найбільш відомих виробників амортизаційних вилок для велосипедів у нас поширені - Rock Shox, Marzocchi, Manitou, а так же вилки RST і SR SunTour.

Доглядаємо за вилкою

В принципі, догляду особливого і не потрібно. Сучасні вилки герметичні. Якщо вилка дешева - на її ногах надіті пильовики. Пильовики ці - палиця з двома кінцями. З одного боку, вони захищають рухомі ноги вилки, а з іншого - якщо бруд таки під них потрапить, вона там буде надійно захована! До того ж пильовик робить неможливим контроль за станом ніг і сальників. Але враховуючи, що еластомірні вилки річ у принципі одноразова, то продовжити їхнє життя не заважає - саме за допомогою цих пиляків. Тільки треба стежити за їх станом - не порвались і чи не почали збирати в себе бруд. Догляд - періодично оглядати пильовики, а також періодично їх стягувати зі штанів, піднімати й оглядати рухливі частини вилки на предмет пошкоджень та бруду. Останню, природно, витирати. Якщо пильовики продірявилися - то не латати їх, а просто зрізати не розбираючи вилку і доглядати вже як за вилкою з відкритими ногами. Там, де пиляків немає (як правило, на дорогих вилках) - там і так захист від бруду досить висока і додатково щось ставити не потрібно. Догляд - протирати відкриті ноги і сальники після брудних поїздок. При виявленні втрати властивостей вилки рекомендуємо віддати вилку на переробку - правда, не всі вилки візьмуться перебирати, і не у кожній майстерні в прейскуранті є така послуга. Це трудомістка робота і дуже складно знайти деталі (ті ж сальники).

Ваш відгук про товар
Поставте оцінку
Ваша відповідь
Ваш коментар буде опублікований після модерації адміністратором
Фільтр
Знайдено 5 
Підтвердіть
Для того, що б додати товар в список бажань, що Вам потрібно